Jadilah Kawan Chumel Saya

Monday, September 5, 2011

Syawal : Raya Weh Raya!!

 PART 1
 Silamat Ali Laya,eh salah munyi pulak.Sempena hari yang bahagia dan mulia ini hamba,Cik Ton nak memohon sejuta kemaafan atas salah dan silap ketika berblogger ini termasuk yang dari "MUKA BUKU" yang sudi singgah di teratak belog buruk Cik Ton ini.Orang lain sibuk dok hupdep belog pasal raya Cik Ton pon nak hapdep gak lak.Raya tahu Cik Ton raya kat Johor rumah kawan Cik Ton.Seronok raya kat sana sebab Cik Ton x biasa raya dengan suasana kampung yang betul betul kampung,Uikkkkksss,deme main bunga api menggalah sambut new year,tak kalah Cik Non.Apa yang aku merepek da,tapi memang best abis raya kat kampung ni.Terima kasih buat family kawan Cik Ton yang layan dengan sangat baik sekali bagaikan berasa bersama keluarga sendiri.Terima kasih orang orang Felda Penggeli,Johor.Lain kali Cik Ton datang lagi ok.

Ceciter pasal perjalan ke Johor sangat mencabar keringat Cik Ton sebagai seorang single mom yang mengheret anak terunanya kemana saja dia pergi.Jadual perjalanan dari Stesen Keretapi Tanah Melayu (KTMB) Butterworth,Penang pada 28 Ogos 2011 pada jam 11.00 pm.Tapi apa yang tak bestnya tak ada kantin,entah napa mungkin train lama kot.Train tambahan **asal ko ingat bas je ada bas tambahan.Tapi apasal masa Cik Ton belajar around 2005 until 2008 tu Cik Ton balik kampung ada di sediakan kantin.Lani je tak ada,seronok lepaking kat kantin train sambil hirup milo panas **rasa macam dok kat London sebab aircond train nala punya sejuk.Hopefully pihak KTMB apa berat pasal ni.Ok sambut balik dari KTMB Butterworth ke KL Central sampainya pada 29 Ogos 2011 jam 7.30 am.Lepas tu sambung perjalan ke Kulai,Johot dan masih menggunakan khidmat terbaik KTMB.I like.Nanti Cik Ton sambung part 2 ok.

semua gambar dibawah di ambil diserata tempat tanpa mengira sempadan

 saat dan ketika adik serta adik ipor Cik Ton menghantar Cik Ton di KTMB Buttereorth,Penang.Omak Cik Ton tetap nak inteframe dengan jayanya.

Ni omak Cik Ton ok kekawan bukan kakak Cik Ton sebab ramai yang mengatakan dia adalah kakak den 
dan lebih laku dari Cik Ton ni.**isk isk isk,,jeles

Ini anak teruna Cik Ton yang tak reti dok diam bilalah dah jumpa geng kampung pisang
Apa kono pon Cik Ton tak tatau
Cuba mencari publisiti murahan dengan menyedang pada kereta Auntie Jijah **no plat terpaksa diselindung menggelakkan Auntie Jijah dikejar paparazi.
Malaih nak tulis apa pasal gambo ini.Lantak kome la.
Ini pulak kat kampung belah ayah Cik Ton dekat Parit Buntar,Perak.Kejadian ini ketika nenda menyarungkan kasut untuk cucundanya.

Ko tengok gambar tak semenggah ni,ini adalah hasil nukilan dari omak den ok.Buruk beno ghupa Cik Ton.Napa lak dengan dak Icad sampai  begitu rupanya.
Lagi sekali omak den mencari publisti di dalam belog ini **kompius ini belog omak den ke,belog den

Alahai,itulah je la yang Cik Ton boleh huraikan.
Tengah tunggu burger.Raya raya cari burger beb.Nasib da ada orang meniaga. **xceli nak makan OBLONG tapi ngak ada
Tengah mengikis krim biskut kemudian biskutnya di buang dengan suka ati.Isk isk isk...
Satu satunya gambar masa hari raya pertama kat uma Jijah. **nilah Antie Jijah yang cun tu.Nengok duit raya kat tangan dia,banyak tu.Ginilah jadi bila tak ada kamera,mengharap orang dan hp cap ayam tu je.

No comments: